<

Pixie ♥

Wov wov
Söta charmiga jag heter Pixie och kommer fylla 10år i november. Min mamma är papillon och min pappa en dvärgpudel så jag är av mixad härkomst. Jag föddes i Skåne med mina två bröder. När jag var 11,5vecka kom min underbara matte/mamma och hämtade mig, vi har hållt ihop sen dess.
 
Första åren bodde vi med mormor, morfar, morbror och hunden Elvira. Jag fick börja helgjobba i en djurbutik med matte redan 3 dagar efter jag kommit till min nya familj. Det var jättekul och de fanns så många roliga personer att hälsa på. Efter att matte gått ut skolan så började vi jobba i djurbutik på heltid. Mina favorithobbies är bollar och pinnar. Det är frustrerande när de inte kan kasta sakerna tillräckligt fort. Blir jag mycket frustrerad brukar det hjälpa med att strimla sakerna. Något som jag även fått testa på med matte som är extremt kul är nose work. Jag får massa godis för att leta efter dofter, inte dåligt va. Under de första åren lärde jag mig mycket av min mentor Elvira och bla så testade jag på jakt vid 4 års åldern med det roliga jaktskallet. Inte så populärt hos matte, men jag tycker det är kul. Rådjur är favorit, de ser så roligt ut med den vita svansen som åker upp och ner. Men mest av allt älskar jag att bara vara med min matte och bara finnas där för henne. Hon betyder allt för mig och jag betyder allt för henne. Jag skulle inte byta ut henne för något. Under mina år har jag haft en del problem att tampas med. Skendräktighet, svårt att reglera värme och kollapser, men som löste sig med kastration. Utslitning av knälederna av att jag och min förra syster som var mycket större än mig lekte för våldsamt. Båda knäna är idag opererade. Allt detta runt 6-9års åldern. Men det har också hänt mycket bra saker som att jag har 7 fantastiska och friska valpar efter mig. Jag är ju några år och kan skriva en hel bok om mitt liv. Men för att vara lite snäll låter jag de andra få skriva de också. Hoppas ni får kul att följa i våra tassavtryck och vardagliga bestyr.
 
Jag som liten, sötnos eller hur ♥
 
Idag är jag så här snygg ♥

Kommentera här: