<

Hippie ♥

Snark Snark
Oj förlåt, är det redan min tur? *Gäsp*. Sniff, sniff, hmm vad är det som luktar? Aja.
Mitt namn är Hippie, 8,5år gammal och jag föddes i Stockholm med mina 7 syskon. Jag är av blandad härkomst; min mamma hade pudel/cavalier/jack russel/springer spaniel/tax i sig och min pappa hade powder puff/pudel. Min älskade matte/mamma träffade mig när jag var 4veckor och när jag sen fyllde 8veckor fick jag följa med henne hem. Där fick jag även en storebror och min förebild, men som tragiskt försvann från vår sida när jag var 5år. Mamma säger att han väntar på oss i himlen. Vi bode hemma hos mattes familj till jag var 6år. Idag bor vi i lägenhet och matte har adopterat en lillasyster. Inte så kul att vara det äldre syskonet, förstår hur min bror kände när jag kom. Men nu är hon rätt okej ändå och det är bra att jag kan föra allt jag lärt mig vidare. Vi har även två jättekonstiga hundar hemma, matte kallar dem katter. De älskar mig och sover gärna riktigt nära vilket är mysigt.
 
Om det är något jag älskar så är det mat och godis, vem gillar inte att äta gott? Men matte fick för sig att jag skulle banta och låste in allt gott (helt sjukt). Jag fick ta saken i egna tassar genom att söka efter minsta lilla hon kunde ha glömt gömma undan, jag hittade även en gömma i katternas hemliga låda. Jag har alltid undrat vad de gör där inne. Att de försökt hålla det gömt för sig själv?! Inte ok. Men matte blir rasande när hon ser mig där, det är antagligen en present till henne då hon alltid kommer med en jättesked och plockar ut det, utan att dela med sig. Men är man snål så får man skylla sig själv. Nu är bantningen över, men hon är inte lika generös på godiset längre. Nog om det, det finns massa mer att berätta, men det tar jag vart efter. Jag ska låta ungdomarna få skriva sina spalter, de hoppar av otålighet *suck*
God natt ♥
 
2009
 
2016
 
2017

Kommentera här: